bősz boszi

Utolsó kommentek

  • nodekornél: sok sikert és boldogságot! nagyon örülök, hoyg lezárhatod ezt a blogot, mert ez azt jelenti, hogy ... (2009.05.28. 22:22) kedveseim... :-)
  • bősz boszi: oké, nem fogom. :-) köszi!:-) -bb (2009.05.26. 21:05) kedveseim... :-)
  • Lánglovag: Te is vigyázz magadra. És ha bármikor a jövőben mégis beszélhetnéked támad, kérlek ne fogd vissz... (2009.05.26. 18:07) kedveseim... :-)
  • Lánglovag: Hát szépen beleültettél minket a tűpárnába. :) De addig is jó utat és fennforgásokat! (2008.11.18. 21:26) -szün- ill. némi spoilerezés- :-)
  • bősz boszi: erre nem is gondoltam, hogy történhet jó is ugyanolyan hirtelen és váratlanul, mint ahogy a rossz ... (2008.11.09. 12:36) újrakezdés? pfff.....
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

énblog 40.

2008.07.25. 13:32 | bősz boszi | 7 komment

ma egyedül kell megcsinálnom egy gyakorlatot, amit ii javasolt. kicsit félek, de ez egyfajta szabadság is, hiszen elég jártas vagyok már, ami a lelki ügyeimet illeti.

előtte azonban néhány gondolatot össze kell szednem.

az addig oké, hogy apa átbaszta a fejem, de ez egy stabil, támaszadó anya mellett nem lett volna ekkora érvágás. tesómban és bennem is megvan egyfajta hiányérzet anyával kapcsolatban, ez egy megfoghatatlan, de sokszor jelenlevő hiány. nem feltétlenül anyagi dolgokról van szó, de azokról is.

mikor érzem ezt a hiányt?

példa: hazajövök tök éhesen, látom, hogy anyám bent szalonnázik a tévészobában, valami szappanoperát néz persze, kinyitom a hűtőt, és üres. kérdem, mi lesz a kaja? válasz: menjek el a boltba, vegyek magamnak valamit.

vagy: sokáig voltam kolis. aki kolis, az tudja, ez mennyi cuccolással jár, évente bepakolni-kipakolni mindenedet, vonatozni, hétvégente hozni-vinni a szükséges dolgaidat, ilyesmi. a kollégista éveim alatt, ami nem kevés volt (utánaszámolva: 9 év) gyakorlatilag egyszer vagy kétszer jöttek ki elém a vasútállomásra kocsival. olyanról, hogy esetleg évente egyszer értemjöjjenek a kollégiumba hazaköltöztetni, nem is álmodhattam. emlékszem a tompa dühre, ami elfogott, mikor az 50 kilómmal cipeltem a nagy csővázast hátul, tele könyvvel, a normál hátizsákomat elöl, meg a válltáskámat. hazaérve kedvem lett volna lemérni, 40 kiló minimum volt, és nem csak megemelni, hanem a vasútállomásig eltömegközlekedni, meg még onnan hazaszopni magam. mikor láttam, hogy a szobatársamért az ország másik végéből is eljönnek kocsival, majdnem sírtam.

szóval....hogy is mondjam. éhen nem haltam, bele nem döglöttem a cipekedésbe végülis...csak valahogy mindig hiányzott az a kicsi plusz, hogy azt érezzem, nem csak a túléléshez feltétlen szükséges minimumot kapom meg, hanem annál picit többet. egy anya mindent megad a gyermekéért, azt mondják. hát nálunk nem így volt, anya közel sem mindent adott meg.

azt hiszem, ez a "közel sem minden" fáj tesómnak is meg nekem is. hogy odahaza valahogy mindig is alacsonyabbrendű "éhenkórászok" voltunk, akiknek az érdeke max. akkor érvényesülhetett, ha anya -és az élettársa- érdekeit nem érintette.

példa: emlékszem, hogy nem volt szabad a saját szobámban (lehalkítva sem) néznem a tévét, merthogy a fénye "átszűrődik" anyáék szobájába, és ők nem tudnak tőle aludni. alig bírtam meggyőzni őket, hogy akkor legalább tehessek fel egy függönyt az ajtóm üvegére, és mindenki jól jár. nem, mert az meg hogy néz ki. pff...

mivel én éjszakai bagoly vagyok, ők meg telente már 8-kor ágyban voltak, sokszor ugyanígy panasz volt a kislámpám fényére is. ja, és nem lehetett kimenni vécére sem, mert az ajtó nyikorgása is felébresztette őket. istenem, ha belegondolok, mennyire jó, hogy már nem függök tőlük semmilyen szinten....

namost, a fenti sirámok után, ami engem illet... észrevettem magamban, hogy én sem vagyok épp önzetlen, de erről már írtam is korábban. nagy fájdalmam, hogy az emberek -és főleg a gyerekek- nem kerülnek velem olyan bizalmas viszonyba, mint néhány más kollégával. van egy olyan kolléga nálunk, aki annyira szeretetteljes tud lenni, hogy gyakorlatilag fürtökben lógnak rajta a gyerekek, mert érzik rajta, hogy sokat tud adni. én nem ilyen vagyok, hanem sokkal távolságtartóbb, és csak csendben irigykedem rá, hogy neki hogy a fenébe sikerül?

azt hiszem nekem azért nem sikerül ez, mert belegondolok abba, hogy egy mély kapcsolat mennyi felelősséggel jár, és inkább ezt nem vállalom. például, ha lenne egy kutyám (sosem volt), akkor minden nap etetni kéne és minden nap meg kéne sétáltatni. na, ez az, ami nem megy nekem. és ez az, ami nem ment anyámnak sem. odafigyelni a másik szükségleteire, és kielégíteni őket, szívvel-lélekkel, nem pedig csak kötelességtudatból. én sem vagyok egyelőre jobb, mint ő. ha lenne gyerekem, egyelőre én is csak a kötelező minimumot tudnám adni neki. P. mellett azt hittem, ez elég lesz, mert majd ő kipótolja azt, ami belőlem hiányzik. azon is elgondolkodtam, hogy viszont akkor a gyerekeim nagyon apásak lettek volna, én pedig valószínűleg féltékenyen figyeltem volna az ő viháncolásukat. P mellett azt gondoltam, ez vállalható kompromisszum, meg kicsit reménykedtem is talán, hogy addigra majd csak lesz valahogy. kiderült azonban, hogy az ilyesmiket nem lehet másokon megspórolni. most muszáj vagyok elvégezni a piszkos munkát magamon.

 

Címkék: énblog anya hiány

A bejegyzés trackback címe:

https://boszboszi.blog.hu/api/trackback/id/tr14585243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blumoon 2008.08.01. 06:19:38

Hát igen... ezt az előbb az apás részhez fűzött kommentemben nem akartam rád zúdítani, de valahogy az anyád felelőssége is legalább akkora a te mostanra kialakult állapotod miatt, mint az apádé.
És még valami: miért kell téged elkísérni csapatostul pl.a nőgyógyászhoz, egy szimpla szűrésre? Intézd önállóan az életedet.Nem vagy te rászorulva senkire igazán. Ha pátyolgattatod magad, akkor meg ne csodálkozz, hogy tárgynak tekintenek, és megmutattatják veled a még most is hordott jeggyűrűdet ( mág ha ezt csak álmondtad is)
És egyébként: tényleg hordod még?

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2008.08.04. 00:22:26

kedves Blumoon... örülök hogy olvasod a blogomat, és jó, hogy kommentelsz. ugyanakkor nekem hasznosabb lenne, ha nem vonnál le azonnal következtetéseket, hanem helyette kérdeznél, ha valami nem tiszta.
jelen esetben ugyanis pont az ellenkezőjéről volt szó, anyámat kísértem el én, mert igényelte. engem relatíve elég keveset pátyolgattak életemben, épp erről szólt ez a bejegyzés is.
a jeggyűrűt hordom, igen.

remélem nem bánt meg a fenti észrevétel, nem bántásnak szánom.

bluemoon 2008.08.04. 21:51:16

Tudod, szakmai ártalom. Én nem therepeuta vagyok, hanem ügyvéd. A hozzám családjogi ügyekben forduló, lelkileg gyakran sérült, sőt megnyomorított ügyfelek történeti tipikusak, és az emberi viselkedésformák általában egy séma szerint alakulnak. Nekem nem a rávezetés a dolgom, hanem a történet alapján a konklúzió levonása, és a követendő magatartás mielőbbi felkínálása az ügyfél előtt.
Most is a segíteni akarás vezetett.
Bocs. Kéretlen beavatkozás volt. Nem fordul elő többet.
Nem ragaszkodom ahhoz sem, hogy megtartsd a kommentjeimet. :)

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2008.08.05. 14:53:12

ugyanmár, ettől függetlenül örülök ám a kommentjeidnek, el ne szaladj, hé. :-)
(végülis pont ezért engedélyeztem a hozzászólásokat, hogy ne csak az én egyoldalú meglátásomra kelljen támaszkodnom.)

ugyanakkor... furcsa lehet ez, amit mondasz. én nehezen bírnám annak a felelősségét, hogy egy másik ember helyzetét megítélve, irányvonalakat mutassak neki. tudod, nálam meg ez a szakmai ártalom, hogy inkább megpróbálom a klienssel magával kitaláltatni, mi is legyen a következő lépés, ami őt majd továbbviszi a saját útján. sosem mernék felvállalni egy ilyen felelősséget, amiről te beszélsz -már ha jól értelmeztem, amit írtál.

bluemoon 2008.08.05. 23:28:10

Dönteni nem nekem kell, én csak elmondom, amire az ügyfél által elmesélt tényekből körülményekből és az általános élettapasztalatomból következtetni lehet., hogy egy egy döntése után mire számíthat, milyen következményei lehetnek.
Ha nem mondott nekem igazat, akkor ő viseli annak is az ódiumát.
Képzeld el: bejön az irodába egy nő, teljes kétségbeeséssel, hogy őt bizonyára megcsalja a férje, és el akar válni, de izibe. Kiderül, hogy van két gyerekük, a férje diplomás, jól kereső, a nő átlagos, irodista foglalkozású. A két gyereket persze anyánál kell elhelyezni, apa persze tartásdíjat fizet, keresete, jövedelme gyerekenkénti 20-20 %-át, a kapcsolattartást az anya a szűk törvényi keretek közé kéthetente szombat vasárnapra akarja szorítani, - mert az a piszok ne is lássa a gyerekeit felkiáltással, meg a házban is ott akar maradni a két gyerekkel.

No ennek a nőnek kell elmesélni azt, hogy oké, ez elérhető, de elsősorban a gyerekeivel, másodsorban pedig magával tol ki.
Ugyanis a fickó ott marad 60 %-os jövedelemmel, ami még így is elegendő ahhoz élje világát, előbb utóbb bele fog törődni, hogy gyerekeit kéthetente látja ( mert nem tehet egyebet :(, és mivel a fickó jó kiállású, kapós lesz a nők körében, és a volt feleség egyszer csak azt veszi észre, hogy míg ő görnyedezik a két gyerek egyedül nevelésének súlya alatt, anyagi gondjai is lehetnek, nem győzi a ház fenntartását , felújítását karbantartását, rezsijét, szabadideje semmi, magára való ideje semmi, partnertkapcsolata a mínusz nullával egyenlő, -
a fickó éli világát, jól öltözik, az autója megvan, csajozik, utazik, teniszezni jár, koncertekre, színházba.
A férjével csak jót tesz, ha elválik tőle.

Amikor elment az irodámból az volt az utolsó mondata: köszönöm ügyvédnő, felnyitotta a szememet, nem válok el tőle, nehogy már szabad legyen, mint a madár, én meg otthon gebedjek meg!
Persze a történet sematizált, de néha valahogy ilyesmi az iránymutatás.
Hát ilyen egy házasságpárti válóperes ügyvéd.

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2008.08.06. 15:56:42

uhh... és jó annak a nőnek, ha ott marad a férjével, csak hogy rosszabb legyen neki?
rengeteg ilyen történettel találkozhatsz gondolom... egyik ismerős családban ugyanez játszódott le, csak ott a feleség végigvitte a válást. mondjuk ő kurvajól járt vele. gyakorlatilag mindenre rátette a kezét, ingóságra-ingatlanra-közös cégre... oké, hogy a férj ne kúrogasson félre, de annak a házasságnak amúgyis vége volt már korábban is. a nőcit meg szerintem inkább hajtotta a saját kicsinyes bosszúja, mint a gyerekek jövőjének a biztosítása. apjuk alig tud róluk valamit, nem beszélnek vele. szóval, ronda történetek vannak, nehéz munkád lehet. bár biztos van benne valami, ami miatt érdemes csinálni. te miért csinálod?

bluemoon 2008.08.06. 22:43:12

No nem volt az a házasság annyira tönkre menve, a nő csak gyanakodott, hogy megcsalja őt a férje, de a gyanúján kívül semmi más jele nem volt. A fickó dolgozott sokat, és hatékonyan. De egy elhamarkodott válástól megmentettem őket. A nő mondta is néhány évvel később: jó hogy nem vált el ész nélkül. Elég volt egy őszinte megbeszélés, egyeztetés, kinek mi fáj, mi a baja, és képesek voltak egymással szót érteni. Időben jött.
Persze, ha a nő a sérelmeit dédelgeti és növesztgeti, akkor eljutott volna olyan szintre, ahonnan nincs visszaút, mert addigra annyira megutálja a férjét, hogy csak a válás maradt volna.
És a gyerekek vesztettek volna két szülőt. Mint ahogy a te történetedben is: egymással voltak elfoglalva, illetve az anya azzal, hogy hogy tegye padlóra a férjét, hogy zárja el, szigetelje el a gyerekektől.

Az emberek nagy többségének fogalma sincs arról, hogy hogyan működik a világ, hogyan működnek az emberi kapcsolatok, sok az érzelmi analfabéta. Odázzák a fontos döntéseket, mert nem tudják eldönteni, mit is szeretnének, azt mondják: jó az ahogy van, mert ha ez se lenne, akkor semmim se lenne. Ahogy az öregek mondták: rossz a rosszal, de még rosszabb nélküle. Pedig nem is így van.
És tudod mi volt a megdöbbentő? Amikor nekem kellett volna dönteni saját dolgomban, azt vettem észre, hogy én is csak odázom a döntést. De aztán mégis csak meghoztam és azóta tudom, hogy nekem is jó 10 évvel korábban kellet volna meghozni ezt a döntést.

és hogy miért csinálom? igazság szerint egyszerű lenne azt mondani:pénzért. De nem, mert van olyan ügyfelem, aki alig tud fizetni... Volt idő, amikor élveztem ezt a munkát. Ma már sokszor fáraszt, és idegesít, és napi 10- 12 óra munka után szivacsos az agyam. Mint most is...:-)
süti beállítások módosítása