bősz boszi

Utolsó kommentek

  • nodekornél: sok sikert és boldogságot! nagyon örülök, hoyg lezárhatod ezt a blogot, mert ez azt jelenti, hogy ... (2009.05.28. 22:22) kedveseim... :-)
  • bősz boszi: oké, nem fogom. :-) köszi!:-) -bb (2009.05.26. 21:05) kedveseim... :-)
  • Lánglovag: Te is vigyázz magadra. És ha bármikor a jövőben mégis beszélhetnéked támad, kérlek ne fogd vissz... (2009.05.26. 18:07) kedveseim... :-)
  • Lánglovag: Hát szépen beleültettél minket a tűpárnába. :) De addig is jó utat és fennforgásokat! (2008.11.18. 21:26) -szün- ill. némi spoilerezés- :-)
  • bősz boszi: erre nem is gondoltam, hogy történhet jó is ugyanolyan hirtelen és váratlanul, mint ahogy a rossz ... (2008.11.09. 12:36) újrakezdés? pfff.....
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

5 hónap

2008.04.26. 20:08 | bősz boszi | Szólj hozzá!

ettől eltekintve, ma jó napom volt.

ez lehet hosszú lesz, előre bocs.

délelőtt az osztályommal voltam, patakpartot takarítottunk, és marha jól érezték magukat, nekem legalábbis úgy tűnt. tök lelkesek voltak, meg ökörködtek sokat, öröm volt nézni. és főleg öröm volt látni, hogy sikerült őket egy hasznos és önzetlen cél érdekében mozgósítani. (jó, a 'mozgósítani' szó erős túlzás, azt mondtam nekik, hogy csak orvosi igazolást fogadok el a hiányzásról, egyébként meg igazolatlan -na, ez megtette a hatását.) jól éreztem magam, bár nem kis szervezőmunkát igényelt a dolog. :-)

aztán találkoztam egy régi-régi barátnőmmel, néha sikerül összefutnunk. ő mondta, hogy próbáljak meg csak úgy létezni. "Just be."

aztán hazajöttem, és a csak létezés jegyében elszívtam egy szál cigit a teraszon.

majd ácsorogtam kicsit a páromról és rólam készült fénykép előtt, és pityeregtem egy sort.

nézegettem a könyveimet, megakadt a szemem Závada Pál Milotáján, gondoltam, el kéne olvasni, passzolna az életérzésemhez. aztán belegondoltam. NEM. azt most kifejezetten nem kéne elolvasnom.

majd megtaláltam egy régi-régi levelet, a legkedvesebb tanáromtól...

angoltanárom volt, középiskolában, rajongtam érte. mindig is hozzá akartam hasonlítani, mert valamit nagyon jól csinált. nem annyira a módszere volt jó, mert emlékszem, így utólag visszatekintve, mennyire dögunalmas tudott lenni vele egy nyelvtanóra, órák hosszat csak olvastuk fel a példamondatokat, amikbe bele kellett tenni helyes igeidőben az igét. és mégsem volt unalmas, számomra legalábbis. el akartam nyerni az elismerését, ezért minden mondat fontossá vált számomra.

namost ő, akit nevezzünk E.-nek, nem sokkal azután, hogy elballagtunk, elveszítette a párját, D.-t, akit szintén nagyon szerettünk, és ő is a tanárunk volt.

persze rengetegen ott voltunk a temetésén, és utána én írtam egy levelet E.-nek. nem tudom már, miféle hülyeségeket hordtam neki össze benne, 20 éves fejjel beleírtam mindazt, amiről úgy gondoltam, segíthet neki. nem számítottam rá, hogy válaszol, de megtette. Bemásolom ide a levelét.

 

My Dear B.! (a becenevem)

Thank You for your very kind letter. I have to apologise on two accounts, one is that I am writing to you in English, but that's how words come to me anyway, the other, that I am typing but my handwriting at the moment leaves somewhat to be desired, to say the least.

As far as D. is concerned, he is with me, inside me and he is here to stay as much as he can. Don't be afraid, I let him go, as much as he could and I allowed... I am not sure, but I think Dostoevsky said that suffering clears the soul, well at the moment I guess I have the clearest soul in the vicinity.

As far as the healing effect of time is concerned, that is a piece of nonsense. Time as it is, is an irrelevant thing, although we are all worried about it. /minden mi él egyaránt soká él, a százados fa, s az egynapos rovar.../ Time does not have the healing quality that is attributed to it...It may make open wounds to scars. But that is all to it. Yet you are right that I still, perhaps have something to give, do and learn...

As regarding strength, I have no choice and wish to you from the bottom of my heart that you should not have to try anything like this, ever!!

Things otherwise are looking up. I have left ... (az iskolánk neve) and hopefully going on to ... (egy másik iskola), at least for a year.

I am planning to take the ashes to ... (D. születési helye) on 14th August and lay them to final rest on the 16th.

Thanks for all you meant to us, now you mean to me.

Yours aye

E.

 

A temetés után nem sok idővel (talán egy évvel) beszélték, hogy talált magának egy másik párt. később láttam is az illetőt. szimpatikus, életvidám, szakállas bácsi volt, úgy nézett ki, mint egy jókedélyű télapó, csak neki még volt egy vicces kis tincse, ami be volt fonva, úgy sejtem, még a hippi-korszakából maradhatott meg neki. Illett E.-hez. és boldogok voltak. E. csak annyit mondott ezzel kapcsolatban, hogy az élet túl rövid ahhoz, hogy elfecséreljék. az interneten megismerték egymást, úgy döntöttek, igen, és a bácsi rögvest hozzá is költözött, egyébként több száz kilométerre a saját otthonától.

most nem tudom, mi lehet E.-vel,* de remélem, boldog, és tovább sugárzik azzal a varázslatos személyiségével mindazokra a szerencsésekre, akik közel kerülhettek hozzá. :-)

büszke vagyok rá, hogy tanított, és hogy akadtak pillanatok, amikor büszke volt rám, és persze, hogy megkaptam tőle ezt a levelet. büszke vagyok arra, hogy -ugyanúgy, ahogy P.- az életem része volt.

ami engem illet, ezzel kapcsolatban csak azt tudom mondani, amit ma egy tablón láttam a Ferenciek terén: "ne sírj amiatt, ami elmúlt, inkább mosolyogj amiatt, ami megtörtént"

igyexem. fantasztikus emberek voltak az életem részei.

 

 

*Update: Azóta megtudtam, hogy E. néhány évet élt együtt a "kedves bácsival", aztán ő is meghalt. E. viszont azóta is él és alkot, sok-sok diákot okít tovább az angol nyelv gyönyörűségeire, és rajongói klubja van a facebookon.

Címkék: veszteség

A bejegyzés trackback címe:

https://boszboszi.blog.hu/api/trackback/id/tr85443520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása